ZÁRUČNÉ PODMIENKY

1. ZÁRUČNÁ DOBA

Záručná doba na zakúpený výrobok začína plynúť odo dňa prevzatia výrobku kupujúcim, ktorý je povinný skontrolovať, či výrobok nie je mechanicky poškodený, pretože na neskoršie reklamácie sa nebude prihliadať. Predávajúci poskytne spotrebiteľovi záručnú dobu a zľavnený servis na zakúpený výrobok v závislosti od účelu použitia v dĺžke a rozsahu uvedenom v predajnom doklade. "Zvýhodnený servis" musí byť poskytnutý v čase nákupu (môže sa líšiť v závislosti od výrobku a môže sa vzťahovať len na určité funkcie alebo časti výrobku).

Výrobky so záručnou dobou 24 mesiacov alebo dlhšou sú určené len na použitie v domácnosti. Výrobky so záručnou dobou kratšou ako 24 mesiacov (12 mesiacov alebo 6 mesiacov) sú určené na výrobné alebo obchodné služby. Ak sa výrobky pre domácnosť používajú pri podnikateľskej činnosti, t. j. v prevádzke, poskytuje sa záruka 6 mesiacov bez ohľadu na záruku uvedenú v záručnom liste.

Zariadenie musí byť uvedené do prevádzky mechanikom spoločnosti TEFCOLD SK alebo servisným technikom s osvedčením spoločnosti TEFCOLD SK.


2. ZVÝHODNENÝ SERVIS

Zvýhodnený servis nie je záručnou dobou, spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je vada neodstrániteľná. Môže sa líšiť pri jednotlivých druhoch tovaru a môže sa vzťahovať len na určité vlastnosti alebo časti tovaru. Podmienkou uplatnenia reklamácie vady je predloženie predajného dokladu a dokladu o vykonaní záručných prehliadok. (Napr. v prípade chladiacich zariadení sa zľavneným servisom rozumie poskytnutie motora kompresora a termostatu na bezplatnú opravu. Ostatný spotrebný materiál použitý pri oprave, prácu a cestu mechanika alebo prepravu výrobku hradí spotrebiteľ).

 

3. INŠTALÁCIA PRODUKTU

Výrobok môže uviesť do prevádzky spotrebiteľ v súlade s návodom na použitie, pokiaľ v návode nie je uvedené, že výrobok musí uviesť do prevádzky autorizovaný servisný technik.

Výnimkou sú chladiace boxy, kde zapojenie vykonáva autorizovaný servis TEFCOLD SK na náklady spotrebiteľa, ak sa s predávajúcim nedohodne inak. Návod na použitie je neoddeliteľnou súčasťou výrobku.


4. ZÁVADY POČAS ZÁRUČNEJ DOBY

Záruka sa vzťahuje na chyby spôsobené výrobnými chybami alebo chybami materiálu. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie výrobku.

Ak sa počas záručnej doby na výrobku objaví vada, spotrebiteľ má právo na jej včasné a bezplatné odstránenie, alebo ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, môže požadovať výmenu výrobku, alebo ak sa vada týka len časti výrobku, výmenu tejto časti. Ak takýto postup nie je možný, spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu z ceny výrobku alebo v prípade podstatného porušenia kúpnej zmluvy môže od zmluvy odstúpiť. Právo na záručný alebo zľavnený servis si spotrebiteľ uplatňuje v servisnom stredisku TEFCOLD SK, ktoré posúdi oprávnenosť reklamácie a v prípade uplatnenia práva na opravu PRIPRAVÍ bezplatnú opravu. Pri uplatnení ostatných práv zo záruky spotrebiteľ rieši reklamáciu s predajcom.


Všetky registrácie záručných opráv sa vykonávajú výlučne prostredníctvom webovej stránky spoločnosti TEFCOLD SK www.tefcold.cz/servis bezprostredne po zistení závady.

 

5. PREDMET ZÁRUKY

Záruka je platná, ak sú splnené tieto podmienky:

boli dodržané všetky pokyny uvedené v návode na obsluhu tepelného čerpadla, záručnom liste a ďalšej sprievodnej dokumentácii (napr. použitie odporúčaných komponentov, správna inštalácia a prevádzka), ako aj pokyny uvedené na samostatnom výrobku (nálepky a výstražné upozornenia). Záručné opravy musí vykonávať spoločnosť TEFCOLD SK alebo servisný technik poverený spoločnosťou TEFCOLD SK. Predloženie dokladu o kúpe a protokolu o odbornej inštalácii, potvrdenie o vykonaní záručných prehliadok. Výrobok bol používaný výlučne v súlade s jeho určením.


6. DÔVODY NEAKCEPTOVANIA REKLAMÁCIE

Neposkytnutie dokladu o záručných prehliadkach, dokladu o kúpe. Závada bola spôsobená vonkajšími podmienkami (napr. poruchy v elektrickej sieti alebo inštalácii v byte, požiar, voda, statická elektrina, prepätie v elektrickej sieti). Závada bola spôsobená: mechanickým poškodením výrobku alebo jeho častí, nesprávnou obsluhou výrobku alebo neodborným zásahom tretej osoby, neodbornou inštaláciou výrobku - nedodržaním odporúčaných schém zapojenia, nedodržaním odporúčaných rozmerov komponentov a potrubia, používaním výrobku v rozpore s jeho určením, živelnou udalosťou alebo nesprávnym skladovaním.

 

7. OCHRANA ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA

TEFCOLD SK s.r.o. patrí medzi spoločnosti, ktoré pôsobia v súlade s právnymi a ekologickými trendmi, ktoré chránia naše životné prostredie. Najlepšie a v súčasnosti aj najjednoduchšie, čo môžete urobiť pre svoje zdravie, prírodu a ekológiu, je odovzdať obalový materiál zakúpeného výrobku a starý vyradený spotrebič na niektorom z určených miest. Pri kúpe nového spotrebiča ste tak legálne prispeli k likvidácii a recyklácii týchto materiálov. Zároveň ste prispeli k recyklácii a likvidácii výrobku, ktorý ste si zakúpili (symbol koša s podčiarknutím).

 

8. LIKVIDÁCIA OBALOV SPOTREBIČOV

V nadväznosti na svoje povinnosti vyplývajúce zo zákona o obaloch prispieva spoločnosť TEFCOLD SK autorizovanej obalovej spoločnosti, s ktorou má uzatvorenú zmluvu o združenom plnení. Všetky použité obalové materiály je možné bezpečne zlikvidovať. Kartóny odovzdajte do zberne papiera. PE fólia a PS podšívka neobsahujú látky znečisťujúce ovzdušie. Ak chcete tieto recyklovateľné materiály opätovne použiť, odneste ich na určené zberné miesta v obci. Ďalšie informácie získate na miestnom obecnom úrade.

 

9. LIKVIDÁCIA STARÝCH SPOTREBIČOV

V súlade s povinnosťami vyplývajúcimi zo zákona o odpadoch je spoločnosť TEFCOLD SK účastníkom kolektívneho systému na likvidáciu a recykláciu elektroodpadu. Od roku 2005 máte pri kúpe nového elektrozariadenia (ďalej len spotrebiča) právo bezplatne odovzdať starý vyradený spotrebič príslušného typu na určenom mieste, prípadne môžete tieto výrobky neskôr odovzdať v zberných dvoroch. Chladničky, mrazničky a ich kombinácie obsahujú izolačné plyny a chladivo, ktoré sa musia odborne zlikvidovať. Dbajte na to, aby ste pri manipulácii a prípadnej preprave nepoškodili potrubie chladiaceho okruhu, pretože by mohlo dôjsť k úniku chladiva. Spotrebič určený na likvidáciu musí obsahovať všetky konštrukčné časti, aby sa bezpečne zabezpečilo jeho ekologické spracovanie, zhodnotenie alebo likvidácia. Z výrobku nikdy neodstraňujte štítok so sériovým číslom. Štítok so sériovým číslom slúži na identifikáciu výrobcu - dovozcu, ktorý je zodpovedný za ekologickú likvidáciu.

 

Spotrebič sa nesmie pridávať do bežného komunálneho odpadu ani na skládky!


Všetky registrácie záručných opráv sa vykonávajú výlučne prostredníctvom webovej stránky spoločnosti TEFCOLD SK www.tefcold.cz/servis bezprostredne po zistení závady.

0