OBCHODNÉ PODMIENKY


PODMIENKY A USTANOVENIA

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "OP") vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov medzi nimi, ktoré uzatvárajú prostredníctvom internetového obchodu na webovom rozhraní www.tefcold.sk, a sú neoddeliteľnou súčasťou každej takto uzatvorenej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.

2. Predajca a prevádzkovateľ internetového obchodu (e-shopu) www.tefcold.sk se rozumí obchodná spoločnosť TEFCOLD SK s.r.o., so sídlom Vlčie hrdlo 50, 821 07 Bratislava, Slovensko, IČ: 31371108 (dále též jen „prodávající“).  (ďalej len "predávajúci"). Ďalšie informácie o predávajúcom nájdete na webovej stránke www.tefcold.sk, najmä v časti “O nás” aj v časti “Kontakty”.

3. Základné informácie o tom, ako uskutočniť nákup online, ako aj kontakty na stredisko služieb zákazníkom predávajúceho nájdete na webovej stránke www.tefcold.sk.

4. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnik. E-shop je určený pre podnikateľov, ktorí tvoria väčšinu kupujúcich, preto môžu byť ceny uvádzané bez DPH. Predaj spotrebiteľom nie je vylúčený, v takýchto prípadoch je spotrebiteľ informovaný o cene vrátane DPH pred zadaním objednávky.

5. Spotrebiteľom v zmysle Občianskeho zákonníka (ďalej len "OZ") je osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom (ďalej len "spotrebiteľ"). Ak nie je v tomto OZ ustanovené inak, ustanovenia výslovne určené spotrebiteľom (kupujúcim v postavení spotrebiteľov) nemožno aplikovať na kupujúcich v postavení podnikateľov.

6. V zmysle OZ sa podnikateľom rozumie ten, kto samostatne vykonáva zárobkovú činnosť na vlastný účet a zodpovednosť formou živnosti alebo obdobnej činnosti so zámerom sústavne ju vykonávať za účelom dosiahnutia zisku. Na účely ochrany spotrebiteľa sa podnikateľom rozumie okrem iného aj osoba, ktorá uzatvára zmluvy v súvislosti s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, alebo osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa. Na účely OP sa podnikateľom rozumie osoba, ktorá koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo, berie na vedomie, že sa na neho vzťahujú pravidlá uvedené v OP a na webovom sídle www.tefcold.cz pre podnikateľov (ďalej len "podnikateľ"). Pokiaľ nie je v týchto OP uvedené inak, ustanovenia výslovne určené pre podnikateľov (kupujúcich v postavení podnikateľov) nemožno aplikovať na kupujúcich v postavení spotrebiteľov.

7. Každá kúpna zmluva, ako aj akákoľvek iná zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim na tovar ponúkaný predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu www.tefcold.cz (ďalej len "zmluva" alebo "kúpna zmluva") obsahuje tieto obchodné podmienky, pokiaľ nie je v zmluve dohodnutá odchýlka od týchto obchodných podmienok. Akákoľvek odchýlka od týchto VOP si vyžaduje písomnú dohodu predávajúceho a kupujúceho. Odchylné ustanovenia od týchto VOP dané zmluvou majú prednosť pred znením týchto VOP. Práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho neupravené osobitnou zmluvou alebo týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami OZ.

8. Kupujúci odoslaním svojej online objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že si pred uzavretím zmluvy prečítal tieto VOP v znení platnom a účinnom v čase odoslania objednávky a že s nimi výslovne súhlasí.


9. Kupujúci berie na vedomie, že nákupom tovaru prostredníctvom internetového obchodu na www.tefcold.cz nezískava žiadne práva na používanie registrovaných ochranných známok, obchodných názvov, firemných log a pod. predávajúceho alebo zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

 
II. PREDZMLUVNÁ KOMUNIKÁCIA

1. Prodávající kupujícímu, který je spotřebitelem, sděluje, že:

a) náklady na prostriedky komunikácie s Predávajúcim na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (t. j. v prípade internetového alebo telefonického kontaktu s Predávajúcim podľa podmienok operátora Kupujúceho; Predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie poplatky);

b) povinnosť zaplatiť zálohu alebo obdobnú platbu môže Predávajúci požadovať, ak si Kupujúci v rámci svojej objednávky zvolí takýto spôsob platby;

(c) Predávajúci neuzatvára prostredníctvom Internetového obchodu zmluvy, ktoré sú predmetom opakovaného plnenia;

d) ceny tovarov a služieb na internetovej stránke prevádzkovanej Predávajúcim sú uvádzané vrátane a bez dane z pridanej hodnoty (ďalej len "DPH") vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak cena za dodanie tovaru sa líši v závislosti od zvoleného spôsobu dodania tovaru, poskytovateľa dopravy a spôsobu úhrady ceny tovaru;

e) spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie v lehote štrnástich dní. Ak je predmetom záväzku kúpa tovaru, lehota sa končí uplynutím 14 dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo tretia osoba iná ako spotrebiteľom určený dopravca prevezme tovar.

(f) spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy:

i. na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávislých od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
ii. na dodanie tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,;
iii. dodanie tovaru podliehajúceho rýchlej skaze alebo krátkodobej spotrebe, ako aj tovaru, ktorý bol vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
iv. na naliehavú opravu alebo údržbu, ktorá sa má vykonať na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to sa však nevzťahuje na vykonanie iných ako požadovaných opráv alebo na dodanie iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby;
v. dodanie tovaru v uzavretých obaloch, ktoré nie sú zo zdravotných alebo hygienických dôvodov vhodné na vrátenie po ich porušení spotrebiteľom;
vi. dodanie zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho spotrebiteľ porušil;

(g) v prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru a v prípade zmluvy uzavretej prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť bežnými poštovými prostriedkami;

(h) spotrebiteľ je povinný zaplatiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a ktorej plnenie sa už začalo;

(i) v prípade, že medzi predávajúcim a spotrebiteľom vznikne spotrebiteľský spor vyplývajúci zo zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu určenému orgánu na riešenie spotrebiteľských sporov, ktorým je


Slovenská obchodná inšpekcia SOI
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovensko

Predávajúci týmto informuje konečného používateľa tovaru, že poskytuje bezplatný zber použitých elektrozariadení v zmysle záručných podmienok.

 

III. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY


1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je záväzná objednávka tovaru (pozri bod 3 tohto článku OP), ktorú kupujúci urobí vyplnením a odoslaním online objednávkového formulára na webovej stránke predávajúceho. Objednávku je možné uskutočniť len prostredníctvom nákupného košíka a webového rozhrania www.tefcold.cz. Kúpna zmluva vzniká okamihom, keď predávajúci potvrdí objednávku (návrh zmluvy) zaslanú kupujúcim, t. j. doručením akceptácie objednávky (prijatia) kupujúcemu. Predávajúci oznámi akceptáciu objednávky Kupujúcemu elektronicky prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu, ktorú Kupujúci poskytol Predávajúcemu ako súčasť objednávky. V prípade pochybností sa za potvrdenie objednávky zo strany Predávajúceho považuje aj doručenie tovaru Kupujúcemu v súlade s objednávkou Kupujúceho. Náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie Predávajúci neúčtuje a znáša ich Kupujúci (náklady na internet, náklady na telefón).

Potvrdenie objednávky (akceptácia) zaslané kupujúcemu bude obsahovať to, čo bolo dohodnuté medzi zmluvnými stranami akceptáciou objednávky, najmä identifikáciu zmluvných strán, číslo objednávky, špecifikáciu predmetu kúpy vrátane jeho množstva, ceny, miesta a dátumu dodania a prípadné dodatočné náklady na dodanie tovaru, ak boli dohodnuté. O skutočnosti, že kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami predávajúceho, je kupujúci informovaný v dostatočnom predstihu pred samotným vybavením objednávky na internetovej stránke predávajúceho, kde má možnosť sa s nimi oboznámiť v sekcii "Obchodné podmienky". Vzniknutú kúpnu zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) je možné zmeniť alebo zrušiť len na základe dohody medzi Kupujúcim a Predávajúcim alebo zo zákonných dôvodov. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v českom jazyku.

2. Kupujúci je povinný v objednávke uviesť aspoň tie údaje, ktoré sa vyžadujú ako povinné pri vypĺňaní objednávkového formulára na internetovej stránke Predávajúceho www.tefcold.sk.


3. Záväznou objednávkou sa rozumie objednávka po uplynutí jednej hodiny od jej zaevidovania v elektronickom systéme predávajúceho. O zaevidovaní objednávky informuje predávajúci kupujúceho bez zbytočného odkladu po doručení objednávky zaslaním e-mailovej správy na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci poskytol predávajúcemu v rámci objednávky. Kupujúci má právo zrušiť odoslanú objednávku (stornovať odoslanú objednávku) do jednej hodiny od jej zaevidovania, všetci kupujúci potom môžu v uvedenej lehote zrušiť objednávku aj zaslaním e-mailovej správy alebo telefonicky na kontaktoch uvedených na webovej stránke.

4. Ak má predávajúci tovar na sklade a objednávku prijme v pracovný deň do 12:00, je schopný spravidla zabezpečiť dodanie tovaru do nasledujúceho dňa, ak je tento deň pracovný. Ak je v popise tovaru uvedená dlhšia dodacia lehota, záväznou dodacou lehotou pre objednávku takéhoto tovaru je dodacia lehota uvedená v popise tovaru. Dodacie lehoty sa môžu pri jednotlivých druhoch tovaru líšiť. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúceho, ak obsahuje zjavne pochybnú dodaciu adresu (najmä ak takúto adresu nemožno spoľahlivo zistiť ako existujúcu). O takomto odmietnutí predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho, t. j. zašle kupujúcemu informáciu o odmietnutí objednávky na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v rámci objednávky kupujúceho.


5. Kupujúci sa zaväzuje prevziať objednaný a dodaný tovar v súlade s objednávkou a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu vrátane všetkých ďalších súvisiacich nákladov spojených s dodaním tovaru, ako sa kupujúci a predávajúci dohodli v zmluve (akceptovaná objednávka predávajúceho kupujúceho).

6. Ak Kupujúci nesplní svoju povinnosť odobrať alebo zaplatiť za objednaný tovar v súlade s kúpnou zmluvou uzatvorenou s Predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu, Predávajúci si vyhradzuje právo pozastaviť alebo odmietnuť vybavovať ďalšie objednávky Kupujúceho. O takomto pozastavení alebo odmietnutí objednávky Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje Kupujúceho.


7. Kupujúci odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že sa pred jej odoslaním dostatočne oboznámil s výškou kúpnej ceny tovaru deklarovanou predávajúcim na jeho internetovej stránke www.tefcold.sk, ako aj s výškou nákladov spojených s dodaním tovaru podľa zvoleného spôsobu dodania tovaru, poskytovateľa dopravy a spôsobu úhrady kúpnej ceny, a tiež s lehotou, v ktorej je predávajúci schopný zabezpečiť dodanie tovaru, a že s nimi bez výhrad súhlasí.

8. Všetky prezentácie tovaru predávajúceho umiestnené na webovom rozhraní internetového obchodu predávajúceho www.tefcold.cz, ako aj v dokumentačných materiáloch predávajúceho, ako sú tlačené katalógy, reklamné brožúry, letáky, manuály a pod. majú informatívny charakter a nepredstavujú ponuku alebo návrh na uzavretie zmluvy, ani iné právne úkony smerujúce k uzavretiu zmluvy a predávajúci nie je povinný len na základe takejto prezentácie uzavrieť zmluvu o dodaní tovaru.


9. Ak sa objednávka uskutočňuje prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. vyplnením a odoslaním objednávkového formulára na internetovej stránke predávajúceho), predávajúci poskytne spotrebiteľovi okrem potvrdenia o prijatí objednávky, ktoré predstavuje uzavretú kúpnu zmluvu, aj text OP na e-mailovú adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol v objednávkovom formulári. Potvrdenie objednávky je potvrdením uzavretej zmluvy v textovej podobe. Toto potvrdenie objednávky/potvrdenie o uzavretej zmluve spolu s textom OP zároveň predávajúci uchováva minimálne do zániku záväzkov z kúpnej zmluvy. Ak spotrebiteľ počas tohto obdobia požiada o prístup k svojej potvrdenej objednávke, predávajúci opätovne zašle potvrdenie objednávky spolu s OP v textovej podobe na e-mailovú adresu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ požiada o prístup k týmto dokumentom v inej forme, predávajúci mu to umožní po tom, ako spotrebiteľ uhradí náklady, ktoré predávajúcemu vznikli.

10. Ak sa objednávka uskutočňuje telefonicky, predávajúci zašle spotrebiteľovi ponuku v textovej podobe spolu s OP na e-mailovú adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol pri telefonickom zadaní objednávky. 11. Kúpna zmluva je uzavretá po tom, čo spotrebiteľ potvrdí predávajúcemu objednávku písomne alebo elektronicky na kontaktnú adresu predávajúceho uvedenú v týchto OP. Potvrdenie objednávky je potvrdením uzatvorenej zmluvy v textovej podobe. Toto potvrdenie objednávky/potvrdenie o uzavretej zmluve s textom OP sa zároveň uchováva u predávajúceho, a to minimálne do zániku záväzkov z kúpnej zmluvy. Ak spotrebiteľ počas tohto obdobia požiada o prístup k svojej potvrdenej objednávke, predávajúci opätovne zašle potvrdenie objednávky spolu s OP v textovej podobe na e-mailovú adresu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ požiada o prístup k týmto dokumentom v inej forme, predávajúci mu to umožní po tom, ako spotrebiteľ uhradí náklady, ktoré predávajúcemu vznikli.

 
IV. DODACIE PODMIENKY

1. Dátum, miesto a spôsob dodania tovaru si predávajúci a kupujúci dohodnú v kúpnej zmluve. 2. Ak je kupujúci spotrebiteľom a ak nie je dohodnutý čas plnenia, predávajúci odovzdá tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, najneskôr však do tridsiatich dní. Ak predávajúci určí pre konkrétny tovar inú lehotu dodania, dodá tovar v tejto lehote odo dňa potvrdenia objednávky. Ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej kupujúcim. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy bez poskytnutia dodatočnej lehoty len vtedy, ak predávajúci odmietol plniť alebo ak je plnenie v určenom čase nevyhnutné vzhľadom na okolnosti pri uzavretí zmluvy alebo ak kupujúci pred uzavretím zmluvy informoval predávajúceho, že je potrebné dodanie tovaru v určenom čase.

2. Spôsob dodania tovaru si kupujúci zvolí pri vypĺňaní objednávkového formulára na internetovej stránke predávajúceho www.tefcold.sk.

3. Povinnosť predávajúceho dodať tovar podľa kúpnej zmluvy je splnená okamihom, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom v mieste plnenia (dodania) a včas to oznámi kupujúcemu:

- pri zabezpečení osobného odberu tovaru Kupujúcim alebo dopravcom určeným Kupujúcim v sídle alebo prevádzke Predávajúceho, Predávajúci oznámi Kupujúcemu pripravenosť tovaru na osobný odber a Kupujúci je povinný prevziať tovar do 5 dní odo dňa, kedy Predávajúci informoval Kupujúceho o pripravenosti tovaru na odber.
- v prípade prepravy tovaru, ktorú zabezpečuje zmluvný dopravca Predávajúceho, dopravca oznámi Kupujúcemu presný dátum a čas dodania tovaru a je povinný zabezpečiť jeho prevzatie.


Byl-li dopravce zboží určen kupujícím, aniž mu byl nabídnut prodávajícím, je závazek prodávajícího odevzdat zboží dle kupní smlouvy splněn okamžikem předání zboží dopravci určenému kupujícím a v případě více dopravců předáním prvnímu dopravci určenému kupujícím.

4. Kupujúci (alebo ním preukázateľne poverená osoba) je povinný prevziať tovar a potvrdiť prevzatie tovaru na dodacom liste, v ktorom okrem vlastnoručného podpisu uvedie svoje meno a priezvisko/obchodné meno/názov a dátum prevzatia tovaru (ak už nie sú uvedené na dodacom liste), prípadne aj svoje zamestnanie u kupujúceho alebo svoj vzťah ku kupujúcemu, ak nie je priamym adresátom zásielky.

5. V prípade osobného odberu tovaru v sídle alebo prevádzke Predávajúceho, ktorého kúpna cena bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže Predávajúci požadovať od osoby preberajúcej tovar predloženie preukazu totožnosti (občiansky preukaz alebo cestovný pas) alebo dokladu o preukázateľnom oprávnení prevziať tovar v mene Kupujúceho (plná moc a pod.), a to z dôvodu predchádzania vzniku škody a zamedzenia legalizácie príjmov z trestnej činnosti. Predávajúci môže odmietnuť dodanie tovaru bez predloženia niektorého z týchto dokladov.


6. Kupujúci je povinný pri dodaní tovaru prostredníctvom zmluvného dopravcu predávajúceho skontrolovať stav zásielky u dopravcu podľa priloženého prepravného listu, najmä skontrolovať počet balíkov a stav zásielky a prípadné viditeľné vady tovaru alebo jeho obalu (poškodenie zásielky) opísať v prepravných dokladoch dopravcu (odovzdávací protokol, dodací list, rolovacia karta). Poškodenie zásielky je potrebné bezodkladne oznámiť predávajúcemu e-mailom na adresu vo@tefcold.com.

7. Ak kupujúci neprevezme objednaný tovar riadne a včas, ide o porušenie zmluvnej povinnosti kupujúceho. Ak Kupujúci neposkytne Predávajúcemu potrebnú súčinnosť na odovzdanie predmetu kúpy (odovzdanie tovaru) alebo ak Kupujúci neprevezme tovar v súlade so zmluvou a týmito VOP, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu všetky náklady (najmä náklady spojené s doručením predmetu kúpy do miesta plnenia), ako aj všetky škody, ktoré mu takýmto porušením povinnosti Kupujúceho vzniknú, vrátane ušlého zisku.


8. Ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru spotrebiteľovi, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez poskytnutia dodatočnej lehoty len vtedy, ak predávajúci odmietol plniť alebo ak je plnenie v určenej lehote nevyhnutné vzhľadom na okolnosti pri uzavretí zmluvy alebo ak spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy informoval predávajúceho, že dodanie tovaru v určenej lehote je nevyhnutné. Predávajúci vráti spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy všetky peňažné prostriedky, ktoré spotrebiteľ zaplatil na základe zmluvy.

 
V. KÚPNA CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Kupujúci berie na vedomie, že sortiment tovaru, ako aj jeho jednotkovú kúpnu cenu môže predávajúci zmeniť. Aktuálny zoznam tovaru ponúkaného Predávajúcim vrátane jednotkovej ceny tovaru je dostupný na internetovej stránke Predávajúceho www.tefcold.sk. Kupujúci je povinný tieto aktualizácie sledovať a zohľadňovať ich pri svojich objednávkach. Pre určenie kúpnej ceny tovaru je rozhodujúca jednotková cena tovaru zverejnená na internetovej stránke Predávajúceho v čase registrácie objednávky v elektronickom systéme Predávajúceho, o čom bude Kupujúci informovaný.

2. Všetky kúpne ceny tovaru sú zmluvné, v českej mene (CZK) a sú za príslušný uvedený tovar bez dane z pridanej hodnoty aj s DPH a prípadne aj s recyklačným poplatkom (PHE), nezahŕňajú však náklady spojené s dodaním tovaru kupujúcemu (napr. náklady na dopravu, poštovné a balné atď.), ak nie je výslovne uvedené inak.  Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedenom počte kusov akciového tovaru alebo počas stanoveného obdobia.

3. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzavretiu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim v prípade, že kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom z dôvodu chyby v internom informačnom systéme predávajúceho. V takomto prípade je Predávajúci povinný bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho o tejto skutočnosti. Za zrejmú chybu v cene tovaru sa považuje napr. chybné uvedenie prvých troch číslic namiesto štyroch, cena o jednu číslicu nižšia (napr. pri uvedení ceny "vypadla" jedna číslica), zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50% nižšia ako je obvyklá cena pre tento druh a typ tovaru) a iné zrejmé chyby v písaní, zrejmé chyby v popise tovaru, obrázku a pod. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu tovaru, bude mu táto suma poukázaná späť na jeho účet alebo adresu čo najskôr, najneskôr do 10 pracovných dní, najneskôr však do 30 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy Predávajúcim. Vyššie uvedené ustanovenia o vrátení kúpnej ceny zaplatenej Kupujúcim sa analogicky vzťahujú aj na zrušenie objednávky Kupujúcim, pozri článok III.3 týchto OP.

4. Kupujúci je oprávnený použiť jeden zo spôsobov úhrady kúpnej ceny tovaru. Kupujúci môže za svoju objednávku zaplatiť bankovým prevodom, dobierkou (len platba v hotovosti, platbu kartou nie je možné použiť), platbou kartou alebo v hotovosti pri prevzatí.

VI. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCKEHO PRÁVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k dodanému tovaru až po úplnom zaplatení kúpnej ceny (výhrada vlastníctva). 2. Kupujúci je povinný dodaný tovar ako zverenú vec chrániť pred poškodením, zničením alebo stratou počas trvania výhrady vlastníckeho práva predávajúceho.

2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. To isté platí, ak kupujúci neprevezme tovar, hoci mu predávajúci umožnil s ním nakladať.


 
VII. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA, ZÁRUKA ZA KVALITU A ICH UPLATŇOVANIE

A) Práva z chybného plnenia

1. Ak nie sú medzi predávajúcim a kupujúcim písomne dohodnuté osobitné požiadavky na kvalitu, vyhotovenie a balenie tovaru, predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar v kvalite a vyhotovení zodpovedajúcom obvyklému účelu, na ktorý tovar slúži, zabalený a označený tak, aby sa s tovarom dalo ľahko manipulovať a aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zámene počas prepravy.

2. Práva kupujúceho z vadného plnenia sa zakladajú na vade, ktorú má tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na kupujúceho (prevzatie tovaru), aj keď sa prejaví neskôr. 3. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený uplatniť práva z vadného plnenia aj vtedy, ak sa vada spotrebného tovaru prejaví až po prevzatí tovaru v zákonnej lehote 24 mesiacov odo dňa prevzatia.

3. Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný tovar čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare alebo zabezpečiť jeho odbornú prehliadku a zistiť jeho vlastnosti a množstvo. 4. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu všetky zjavné alebo skryté vady tovaru po tom, čo ich mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť.

4. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, že tovar bol v čase jeho prevzatia bez vád. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi najmä za to, že vec:

(a) zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, vzájomnej súčinnosti a iným dohodnutým vlastnostiam,

(b) je vhodná na účel, na ktorý ju spotrebiteľ požaduje a ktorý predávajúci odsúhlasil, a

(c) je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za to, že okrem dohodnutých vlastností:

(a) predmet je vhodný na účel, na ktorý sa bežne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích strán, právne predpisy, technické normy alebo pravidlá priemyselnej praxe, ak neexistujú technické normy,

(b) vec zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať, a to aj vzhľadom na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä na reklamu alebo označenie,

(c) vec sa dodáva s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže spotrebiteľ odôvodnene očakávať, a

(d) vec zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo vzorke, ktorú predávajúci poskytol spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy.

Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa písmena b), ak preukáže, že o ňom nevedel alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, ako bolo urobené, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe. 5. Odsek 4 OP vyššie sa neuplatní, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy spotrebiteľa výslovne upozornil, že vlastnosť veci je odlišná, a spotrebiteľ s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.

Ak sa vada tovaru prejaví kupujúcemu ako spotrebiteľovi v priebehu jedného roka od prevzatia, tovar sa považuje za vadný už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha tovaru alebo vady. Táto lehota neplynie počas obdobia, počas ktorého spotrebiteľ nemôže tovar používať, ak vadu oprávnene reklamoval. V rozpore s povahou tovaru je najmä vada, ktorá sa prejavuje zmenou vlastností tovaru v dôsledku prirodzenej zmeny materiálu alebo v dôsledku opotrebenia spôsobeného používaním tovaru.

5. Spotrebiteľ môže reklamovať vadu, ktorá sa na tovare prejaví v priebehu dvoch rokov od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ nemá právo z vadného plnenia, ak vadu spôsobil sám. Za vadu sa nepovažuje opotrebenie spôsobené bežným používaním alebo v prípade použitej veci opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jej predchádzajúceho používania.

V prípade kúpy použitého spotrebného tovaru je spotrebiteľ oprávnený uplatniť práva z vadného plnenia v skrátenej lehote 12 mesiacov od prevzatia takéhoto použitého spotrebného tovaru.

Kupující v pozici podnikatele je oprávněn právo z vady zboží, která vznikla až po převzetí zboží, u prodávajícího uplatnit, pouze pokud je kryta zárukou za jakost (viz dále část B tohoto článku OP) a byla-li podnikatelem vytčena nejpozději v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby.

6. Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy (t. j. ak by kupujúci takúto vadu predvídal, zmluvu by neuzavrel), má kupujúci, ktorý je podnikateľom, právo:

(a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru,

(b) na odstránenie vady opravou tovaru,

(c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo

(d) odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu zvolené právo pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Kupujúci nemôže zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote (najneskôr do 30 dní od doručenia reklamácie predávajúcemu, ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak) alebo ak predávajúci oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak kupujúci neuplatní svoje právo včas (t. j. v čase oznámenia vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady), má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.

7. Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci, ktorý je podnikateľom, právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; táto voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstráni vadu včas (do 30 dní odo dňa doručenia reklamácie predávajúcemu, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodne inak) alebo odmietne vadu odstrániť, môže kupujúci požadovať zníženie kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Kupujúci nemôže zmeniť uskutočnený výber bez súhlasu predávajúceho.

8. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy alebo požadovať dodanie nového tovaru, ak nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho prevzal. To neplatí,

(a) ak sa stav zmenil v dôsledku kontroly na účely zistenia vady tovaru,

(b) ak kupujúci používal tovar pred zistením vady,

(c) ak kupujúci svojím konaním alebo opomenutím nespôsobil nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave alebo

(d) ak kupujúci pred objavením vady tovar predal, spotreboval ho alebo tovar pri bežnom používaní zmenil - ak sa tak stalo len sčasti, kupujúci vráti predávajúcemu to, čo ešte môže vrátiť, a nahradí predávajúcemu škodu v rozsahu, v akom mal z používania tovaru prospech.

9. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má z vadného plnenia tieto práva:

V prípade, že tovar má pri prevzatí spotrebiteľom vadu, má spotrebiteľ právo požadovať od predávajúceho jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo neprimerane nákladný v porovnaní s iným spôsobom; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či možno vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre spotrebiteľa. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady. Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po upozornení na vadu tak, aby nespôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec kúpil. Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady na účely odstránenia vady.


Spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak:

(a) predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v primeranej lehote po tom, čo bol na ňu upozornený,

(b) sa vada vyskytla opakovane,

(c) vada je podstatným porušením zmluvy alebo

(d) z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre spotrebiteľa.

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o nepodstatnú vadu. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo spotrebiteľ vec prevzal alebo čo mu spotrebiteľ preukázal, že vec odoslal. 

Podstatným porušením zmluvy je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu vedela alebo musela vedieť v čase uzavretia zmluvy, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by porušenie predvídala.

10. Kupujúci nemá právo z vadného plnenia, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu sám spôsobil.

11. Ak je dôvodom nároku kupujúceho vada, ktorú spôsobil kupujúci alebo ktorú spoluzavinil kupujúci a/alebo tretia osoba, najmä nesprávnym skladovaním, nesprávnou manipuláciou, nesprávnou inštaláciou, nedostatočnou údržbou alebo neodbornou opravou, úpravou, nesprávnym alebo neodborným použitím, použitím na iný ako určený alebo obvyklý účel alebo vada spôsobená vyššou mocou (t. j. Ak je dôvodom reklamácie prirodzené opotrebenie tovaru, predávajúci má právo takúto reklamáciu neprijať a zamietnuť ju ako neopodstatnenú.

 12. Ak kupujúci neoznámil vadu tovaru včas (t. j. v súlade s bodom 3 časti A tohto článku OP), stráca právo odstúpiť od zmluvy


B) Záruka kvality

1. Kupujúci je povinný pred prvým použitím tovaru podrobne preštudovať podmienky prevádzky tovaru uvedené v návode na jeho použitie a tovar prevádzkovať len v súlade s pokynmi uvedenými v návode na jeho použitie.

2. Zárukou za akosť tovaru sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo si zachová obvyklé vlastnosti

3. Kupujúci berie na vedomie, že záruka za akosť sa môže vzťahovať len na určité špecifické vlastnosti alebo časti tovaru, že dĺžka záručnej doby sa môže pri jednotlivých druhoch tovaru líšiť a nemusí byť poskytovaná rovnako dlho kupujúcemu v postavení podnikateľa ako kupujúcemu v postavení spotrebiteľa.

4. Záručná doba plynie odo dňa odovzdania tovaru kupujúcemu a v prípade, že zakúpený tovar má uviesť do prevádzky niekto iný ako predávajúci, odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, ak si kupujúci objednal uvedenie do prevádzky v servise certifikovanom predávajúcim do troch týždňov odo dňa prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol potrebnú súčinnosť na vykonanie takéhoto servisu. Ak kupujúci v postavení podnikateľa neuvedie tovar do prevádzky (alebo nezabezpečí uvedenie do prevádzky u svojho zákazníka) do jedného roka odo dňa prevzatia tovaru, záruka za akosť poskytnutá predávajúcim kupujúcemu v postavení podnikateľa bez ďalšieho zaniká.

5. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť nároky z vád tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka, ak vonkajšia udalosť spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho.

6. Ďalšie podrobné podmienky, za ktorých predávajúci poskytuje kupujúcemu záruku za akosť tovaru a prípadne aj bezplatný pozáručný servis (ďalej len "BPS"), sú uvedené v záručných podmienkach.

7. Na uplatňovanie a odstraňovanie vád tovaru, na ktorý sa vzťahuje záruka za akosť, sa primerane vzťahujú ustanovenia časti A a C tohto článku Všeobecných obchodných podmienok.


C) Podmienky a spôsob uplatnenia práva na chybné plnenie

1. Reklamáciu je možné podať predávajúcemu:

Vyplnením servisného formulára priamo na webovej stránke predávajúceho tu: Záručné a pozáručné opravy
prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu predávajúceho: servis@tefcold.com.
prostredníctvom listu zaslaného na adresu predávajúceho, objednaním záručnej opravy priamo v autorizovanom servisnom stredisku predávajúceho, ak ho má kupujúci pre daný typ tovaru k dispozícii. Predávajúci prijme reklamáciu aj prostredníctvom povereného zamestnanca v ktorejkoľvek prevádzke, kde je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, alebo v sídle predávajúceho.

2. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, jej obsah, spôsob vybavenia reklamácie, ktorý spotrebiteľ požaduje a kontaktné údaje spotrebiteľa za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.

3. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. po uplynutí uvedenej lehoty môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

4. Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť predávajúcemu doklad o kúpe tovaru, záručný list (riadne vyplnený) s potvrdenými záručnými prehliadkami, doklad o odbornej montáži mechanikom predávajúceho alebo predávajúcim povereným a potvrdeným servisom a reklamovaný tovar. Tovar musí byť riadne vyčistený. Predávajúci začne reklamačné konanie bez predloženia dokladu o kúpe len vtedy, ak kupujúci inak hodnoverne preukáže alebo preukáže, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho.

5. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania opravy, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy. Ak predávajúci neuzná spotrebiteľom reklamovanú vadu tovaru za oprávnenú, zodpovedný zamestnanec predávajúceho je povinný informovať spotrebiteľa o dôvodoch zamietnutia reklamácie v zákonom stanovenej lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

6. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s jej uplatnením. V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu nákladov vynaložených na uplatnenie reklamácie.

7. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kým spotrebiteľ nebol povinný vec prevziať.


 
VIII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY SPOTREBITEĽA AJ BEZ UVEDENIA DÔVODU

(1) Tento článok upravuje výlučne práva a povinnosti kupujúceho v postavení spotrebiteľa.  Spotrebiteľ má právo odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, a ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Cieľom tejto lehoty je umožniť spotrebiteľovi dostatočne sa oboznámiť s vlastnosťami zakúpeného tovaru a právo na vrátenie tovaru sa nepovažuje za právo na vypožičanie tovaru. Toto právo neslúži ani ako prostriedok reklamácie dodania chybného tovaru, hoci súčasné uplatnenie tohto práva nie je vylúčené. Spotrebiteľ nemôže jednostranne odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v článku II ods. 1 písm. f) týchto VOP.

2. Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ informovať predávajúceho o svojom odstúpení od zmluvy na oficiálnu adresu alebo e-mailom: elektro@tefcold.com jednostranným právnym úkonom (napríklad listom zaslaným prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb, alebo e-mailom). Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy postačuje odoslať odstúpenie od zmluvy pred uplynutím zákonnej lehoty, t. j. najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty.

3. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti všetky platby prijaté od spotrebiteľa vrátane nákladov na dodanie tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď bolo spotrebiteľovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy (s výnimkou dodatočných nákladov, ktoré vznikli v dôsledku toho, že si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší štandardný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim). Pri vrátení peňazí predávajúci použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý spotrebiteľ použil na uskutočnenie pôvodnej transakcie, pokiaľ spotrebiteľ výslovne neurčil inak alebo sa spotrebiteľ a predávajúci nedohodli inak. Predávajúci nevráti platbu spotrebiteľovi, kým spotrebiteľ nedostane vrátený tovar alebo kým spotrebiteľ nepredloží dôkaz o tom, že tovar odoslal späť predávajúcemu, podľa toho, čo nastane skôr.

4. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša spotrebiteľ.

5. Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti. 6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak dôjde k poškodeniu, opotrebovaniu alebo čiastočnému spotrebovaniu ním vráteného tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu vzniknutej škody. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody s pohľadávkou kupujúceho na úhradu peňažného plnenia (platby prijaté od spotrebiteľa za dodanie tovaru).

 
IX. OCHRANA ÚDAJOV

O ochrane a spracúvaní osobných údajov kupujúceho spoločnosťou TEFCOLD SK s.r.o. platia tieto informácie.

 
X. ZÁVEREČNÉ OPATRENIA

1. Zmluva a záležitosti s ňou súvisiace, ako aj tieto VOP sa riadia výlučne českým právom. 2. Všetky spory, ktoré vzniknú medzi Kupujúcim a Predávajúcim zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou a ktoré nebudú primárne riešené dohodou zmluvných strán, budú s konečnou platnosťou rozhodovať všeobecné súdy Českej republiky.

2. Tieto Obchodné podmienky nahrádzajú predchádzajúce znenie OP, ktorých všetky verzie sú k dispozícii v sídle Predávajúceho.

Dátum: 22. marca 2024

0